Οι αντιδράσεις διαμαρτυρίας κατοίκων, εμπόρων, φαρμακοποιών και μηχανικών για τα μέτρα ημιπεζοδρόμησης, με προοπτική άμεσης και καθολικής πεζοδρόμησης, των κεντρικών οδών Κλ.Οικονόμου και Μητροπόλεως του Αιγίου, δεν φαίνεται να κάμπτουν την ξεκάθαρη πρόθεση της δημοτικής αρχής...
ν' αλλάξει με μιας τα δεδομένα του κέντρου, εξ΄αφορμής της εξυπηρέτησης καταστημάτων εστίασης για μερική ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων.
Κόντρα στις κοινωνικές αντιρρήσεις που ακούγονται και στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης για «πρωτοφανή απόφαση του ποδαριού», η εκπρόσωπος του δήμου Μαρία Γιδά και αρνήθηκε ότι υπάρχει προχειρότητα στο εγχείρημα, ενώ απέδωσε την όποια βιασύνη, στην εφαρμογή της κυβερνητικής απόφασης χωρίς να χαθεί ούτε ώρα. «Σχεδιάσαμε και θέλουμε να κάνουμε πεζοδρόμηση» δήλωσε και υποστήριξε ότι τα ελαστικά κολωνάκια είναι ακίνδυνα, αφού τα υπέδειξε η Τροχαία ως ενδεδειγμένα, ενώ σύντομα θα γίνει και οδοσήμανση.
Σε όσους μιλούν για έλλειψη μελέτης, η κ. Γιδά υπενθύμισε ότι υπάρχει μια τέτοια από το 2017 και η οποία θα δημοπρατηθεί άμεσα, ενώ αρνήθηκε πως δεν πάρθηκε μέριμνα ανεφοδιασμού των καταστημάτων ή για στάση έκτακτης ανάγκης, όπως και για τους μόνιμους κατοίκους στους οποίους υπέδειξε ως λύση στάθμευσης παράπλευρους δρόμους. Και κατέληξε με σαφήνεια: «Ήρθε η ώρα να προχωρήσουμε και να κάνουμε βήματα μπροστά. Όλα θα γίνουν νόμιμα για να δοθεί ανάσα στους πολίτες και την πόλη».
Στο ίδιο μήκος κύματος και η αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Βασιλική Ψυχράμη, η οποία παραδέχθηκε ωστόσο ότι η δημοτική αρχή κινήθηκε βιαστικά, αφού δεν είχε το χρόνο να μελετήσει όπως έπρεπε τα πράγματα. Προανήγγειλε τροποποιήσεις, καθ΄υπόδειξη της Αστυνομίας και επανέλαβε πως η μελέτη ανάπλασης της εναπομείνασας οδού Μητροπόλεως προβλέπει απαγόρευση στάθμευσης, σε αντίθεση με τη μελέτη του 2017 που δεν προβλέπει πεζοδρόμηση και πρέπει να γίνουν βελτιώσεις, βάσει μελετών από ειδικούς προκειμένου να επιτευχθεί περιβαλλοντική προστασία και καλή αισθητική εικόνα.
«Να μην αποβάλλουμε την πεζοδρόμηση από το μυαλό μας, αλλά να την προχωρήσουμε προσεχτικά. Δεν μπορούμε να ράβουμε και να ξηλώνουμε» δήλωσε χαρακτηριστικά.
> O Σύλλογος Μηχανικών Αιγιάλειας, εξέδωσε ανακοίνωση, εκφράζοντας έκπληξη για την εξαγγελία του δημάρχου Δημ. Καλογερόπουλου να μετατρέψει σε πεζόδρομους τους δύο κεντρικούς οδικούς άξονες του Αιγίου (Κλ. Οικονόμου και Μητροπόλεως), όπως και το ότι ξαφνικά βιδώθηκαν στο οδόστρωμα σταθερά κολωνάκια για να μην μπορεί να γίνει στάση - στάθμευση οχημάτων.
Ο πρόεδρος Σωτήρης Ταξιαρχόπουλος δηλώνει ότι η δημοτική αρχή χειρίστηκε με προχειρότητα ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα (κυκλοφοριακό), χωρίς διαβούλευση με φορείς και ειδικά μαζί τους και χωρίς μελέτη που να αντιμετωπίζει παρεπόμενα προβλήματα. «Είναι αδικαιολόγητη η απόφαση για την ασφάλεια και δημόσια υγεία, χωρίς φροντίδα παρκαρίσματος μονίμων κατοίκων, εφοδιασμό καταστημάτων, διέλευση ασθενοφόρων, πυροσβεστικών, αλλά και χρονική διάρκεια της ρύθμισης» τονίζει.
Χωρίς καμία διάθεση αντιπολίτευσης, ο σύλλογος προτείνει η Κλ. Οικονόμου να λειτουργήσει χωρίς απαγορευτικά στάσης - στάθμευσης στις εσοχές, αντί για κολωνάκια να τοποθετηθούν στηθαία ασφαλείας, αφού ουδόλως προστατεύονται οι καθήμενοι σε τραπεζοκαθίσματα, να γίνει ενδιάμεση αισθητική τοποθέτηση φυτών και όχι ζαρντινιέρων (που προτείνει ο δήμος) αφού είναι ανασφαλείς. «Εάν γίνει ατύχημα ποιος θα έχει την ευθύνη;» αναρωτιέται ο κ.Ταξιαρχόπουλος.
Για το εγχείρημα των δύο πεζοδρομήσεων οι Μηχανικοί υποστηρίζουν ότι στο Αίγιο, με μόνο δύο κεντρικούς δρόμους, δεν μπορεί να γίνει ό,τι σε άλλες πόλεις και οποιαδήποτε αλλαγή απαιτεί μελέτη από συγκοινωνιολόγους, αφού η πλήρης απαγόρευση στάσης - στάθμευσης μοιραία θα δημιουργήσει μποτιλιαρίσματα.
ν' αλλάξει με μιας τα δεδομένα του κέντρου, εξ΄αφορμής της εξυπηρέτησης καταστημάτων εστίασης για μερική ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων.
Κόντρα στις κοινωνικές αντιρρήσεις που ακούγονται και στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης για «πρωτοφανή απόφαση του ποδαριού», η εκπρόσωπος του δήμου Μαρία Γιδά και αρνήθηκε ότι υπάρχει προχειρότητα στο εγχείρημα, ενώ απέδωσε την όποια βιασύνη, στην εφαρμογή της κυβερνητικής απόφασης χωρίς να χαθεί ούτε ώρα. «Σχεδιάσαμε και θέλουμε να κάνουμε πεζοδρόμηση» δήλωσε και υποστήριξε ότι τα ελαστικά κολωνάκια είναι ακίνδυνα, αφού τα υπέδειξε η Τροχαία ως ενδεδειγμένα, ενώ σύντομα θα γίνει και οδοσήμανση.
Σε όσους μιλούν για έλλειψη μελέτης, η κ. Γιδά υπενθύμισε ότι υπάρχει μια τέτοια από το 2017 και η οποία θα δημοπρατηθεί άμεσα, ενώ αρνήθηκε πως δεν πάρθηκε μέριμνα ανεφοδιασμού των καταστημάτων ή για στάση έκτακτης ανάγκης, όπως και για τους μόνιμους κατοίκους στους οποίους υπέδειξε ως λύση στάθμευσης παράπλευρους δρόμους. Και κατέληξε με σαφήνεια: «Ήρθε η ώρα να προχωρήσουμε και να κάνουμε βήματα μπροστά. Όλα θα γίνουν νόμιμα για να δοθεί ανάσα στους πολίτες και την πόλη».
Στο ίδιο μήκος κύματος και η αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Βασιλική Ψυχράμη, η οποία παραδέχθηκε ωστόσο ότι η δημοτική αρχή κινήθηκε βιαστικά, αφού δεν είχε το χρόνο να μελετήσει όπως έπρεπε τα πράγματα. Προανήγγειλε τροποποιήσεις, καθ΄υπόδειξη της Αστυνομίας και επανέλαβε πως η μελέτη ανάπλασης της εναπομείνασας οδού Μητροπόλεως προβλέπει απαγόρευση στάθμευσης, σε αντίθεση με τη μελέτη του 2017 που δεν προβλέπει πεζοδρόμηση και πρέπει να γίνουν βελτιώσεις, βάσει μελετών από ειδικούς προκειμένου να επιτευχθεί περιβαλλοντική προστασία και καλή αισθητική εικόνα.
«Να μην αποβάλλουμε την πεζοδρόμηση από το μυαλό μας, αλλά να την προχωρήσουμε προσεχτικά. Δεν μπορούμε να ράβουμε και να ξηλώνουμε» δήλωσε χαρακτηριστικά.
> O Σύλλογος Μηχανικών Αιγιάλειας, εξέδωσε ανακοίνωση, εκφράζοντας έκπληξη για την εξαγγελία του δημάρχου Δημ. Καλογερόπουλου να μετατρέψει σε πεζόδρομους τους δύο κεντρικούς οδικούς άξονες του Αιγίου (Κλ. Οικονόμου και Μητροπόλεως), όπως και το ότι ξαφνικά βιδώθηκαν στο οδόστρωμα σταθερά κολωνάκια για να μην μπορεί να γίνει στάση - στάθμευση οχημάτων.
Ο πρόεδρος Σωτήρης Ταξιαρχόπουλος δηλώνει ότι η δημοτική αρχή χειρίστηκε με προχειρότητα ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα (κυκλοφοριακό), χωρίς διαβούλευση με φορείς και ειδικά μαζί τους και χωρίς μελέτη που να αντιμετωπίζει παρεπόμενα προβλήματα. «Είναι αδικαιολόγητη η απόφαση για την ασφάλεια και δημόσια υγεία, χωρίς φροντίδα παρκαρίσματος μονίμων κατοίκων, εφοδιασμό καταστημάτων, διέλευση ασθενοφόρων, πυροσβεστικών, αλλά και χρονική διάρκεια της ρύθμισης» τονίζει.
Χωρίς καμία διάθεση αντιπολίτευσης, ο σύλλογος προτείνει η Κλ. Οικονόμου να λειτουργήσει χωρίς απαγορευτικά στάσης - στάθμευσης στις εσοχές, αντί για κολωνάκια να τοποθετηθούν στηθαία ασφαλείας, αφού ουδόλως προστατεύονται οι καθήμενοι σε τραπεζοκαθίσματα, να γίνει ενδιάμεση αισθητική τοποθέτηση φυτών και όχι ζαρντινιέρων (που προτείνει ο δήμος) αφού είναι ανασφαλείς. «Εάν γίνει ατύχημα ποιος θα έχει την ευθύνη;» αναρωτιέται ο κ.Ταξιαρχόπουλος.
Για το εγχείρημα των δύο πεζοδρομήσεων οι Μηχανικοί υποστηρίζουν ότι στο Αίγιο, με μόνο δύο κεντρικούς δρόμους, δεν μπορεί να γίνει ό,τι σε άλλες πόλεις και οποιαδήποτε αλλαγή απαιτεί μελέτη από συγκοινωνιολόγους, αφού η πλήρης απαγόρευση στάσης - στάθμευσης μοιραία θα δημιουργήσει μποτιλιαρίσματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου