Ενδιαφέρουσες είναι οι εξελίξεις, σχετικά με το πρότζεκ Νορβηγών που αφορά στη δρομολόγηση ηλεκτρικού πλοίου στην Πορθμειακή Γραμμή Αιγίου - Αγίου Νικολάου Φωκίδας, ξέχωρα από τα τελευταία καλά νέα για το συμβατικό φεριμπότ «Παναγία Τρυπητή» το οποίο επισκευάζεται και ίσως πάρει μπροστά (με ενδιάμεσο σταθμό τα Τριζόνια) ως «άγονη...
γραμμή» περί τα τέλη του καλοκαιριού.
ΣΥΜΦΩΝΙΑ
Για το ηλεκτρικό πλοίο, η συμφωνία Νορβηγών - Δήμων Αιγιάλειας - Δωρίδας και Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής έχει κλείσει, με ενήμερο και θετικό το υπουργείο Ναυτιλίας και αυτή την περίοδο βρίσκεται σε φάση τεχνικού σχεδιασμού, όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές της «ΠτΔ», ώστε οι μηχανικές προδιαγραφές να είναι - με συνεχείς βελτιώσεις - όσο το δυνατόν πιο αποδοτικές και με μκρότερο οικονομικό κόστος.
ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ
Σε αντίθεση με όσα μέχρι σήμερα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική, καθότι το καράβι που θα παραχωρηθεί από τους Νορβηγούς στα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία Αιγιάλειας και Δωρίδας δεν θα είναι κάτι κανούργιο (αφού κοστίζει 24 εκατ. ευρώ με χρόνο κατασκευής τα 2 έτη), αλλά συμβατικό φέριμπότ που σήμερα εκτελεί δρομολόγια στον Πειραιά και το οποίο θα μετατραπεί σε ηλεκτρικό.
ΠΕΛΑΤΗΣ
Ο δήμαρχος Δημ.Καλογερόπουλος σε όσες επαφές έχουν γίνει μέχρι σήμερα δείχνει να το θέλει και μάλιστα, κατά τους συνομιλητές του, ποντάρει ότι με αυτό το πλοίο θα διευκολυνθει ο δήμος στη μεταφορά των δεκάδων τόνων σκουπιδιών προς Άμφισα, που είναι στα σκαριά ως φθηνότερη λύση έναντι της μακρινής και κοστοβόρας Κοζάνης. Αυτό, το έχει περιγράψει έμμεσα και ο ίδιος, μιλώντας πρόσφατα για «μη δημοσιοποιήσιμο σχέδιο, που θέλει το δήμο...πελάτη της γραμμής».
ΧΡΟΝΟΣ
Άγνωστο ωστόσο παραμένει το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του πρότζεκτ, αφού οι Νορβηγοί περιμένουν να βγουν τα κονδύλια χρηματοδότησής του από το νέο ΕΣΠΑ και μετά τη συμβολή ιδιώτη που θα βάλει το φεριμπότ. Το επόμενο ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό εργαλείο (ΕΣΠΑ) υπολογίζεται από τις αρχές του 2021, οπότε αν όλα πάνε καλά το ηλεκτρικό πλοίο θα πρέπει να υπολογίζεται σε ένα χρόνο από σήμερα...και αν!
ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ
Η μετατροπή του φεριμπότ σε ηλεκτρικό πλοίο θα απαιτήσει, τεχνικά - σχεδιαστικά - τουλάχιστον 1,5 μήνα για την αλλαγή του προωθητικού του μηχανισμού, από πετρελαιοκίνητο σε ηλεκτροκίνητο, με παροχή ρεύματος. Όσο το συμβατικό καράβι θα μετατρέπεται σε ηλεκτρικό, ο ίδιος ιδιώτης - ιδιοκτήτης του θα φέρει ένα άλλο για να εκτελείται το δρομολόγιο κανονικά.
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ
Σχετικά με την τροφοδοσία του ηλεκτρικού με ρεύμα, αυτή έχει επιλεγεί να γίνεται εν πλω (με μπαταρίες) αφού το πλοίο θα είναι υβριδικό. Αργότερα, θα γίνουν χερσαίες υπερυψωμένες εγκαταστάσεις με μπαρατίες, τόσο στο νέο λιμάνι του Αιγίου όσο και στο μικρό του Αγίου Νικολάου, επιτυγχάνοντας απρόσκοπτη λειτουργία.
ΠΩΛΗΣΗ
Δεν αποκλείεται μάλιστα τα δύο Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, μέσω προγραμμάτων, να φτιάξουν αυτά τις χερσαίες υποδομές για να τις ενοικιάσουν στον πλοιοκτήτη, απολαμβάνοντας πιο πολλά οικονομικά οφέλη σε σχέση με την εκμίσθωση τμημάτων των λιμενικών τους εγκαταστάσεων. Σε αυτό το ενδεχόμενο, δεν αποκλείεται ο δήμος να παραχωρεί δωρεάν ρεύμα σε οικονομικά αδύναμες οικογένειες ή και να κάνει 2 - 3 κοινοφελή δρομολόγια με δωρεάν ηλεκτροδότηση του καραβιού, ή ακόμα και να τροφοδοτήσει κάποια δημοτικά κτίρια που σήμερα έχουν μεγάλο κόστος προς τη ΔΕΗ.
ΕΥΚΑΙΡΙΑ
Πάντως, όπως έλεγαν στην «ΠτΔ» οι ίδιες καλά ενημερωμένες πηγές - «το ηλεκτρικό πλοίο πια δεν χάνεται με τίποτα για το Αίγιο - Άγιος Νικόλαος» και αυτό είναι το πλέον θετικό, αφού θα λειτουργήσει και ως ευκαιρία διαφήμισης της περιοχής.
Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΥ
γραμμή» περί τα τέλη του καλοκαιριού.
ΣΥΜΦΩΝΙΑ
Για το ηλεκτρικό πλοίο, η συμφωνία Νορβηγών - Δήμων Αιγιάλειας - Δωρίδας και Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής έχει κλείσει, με ενήμερο και θετικό το υπουργείο Ναυτιλίας και αυτή την περίοδο βρίσκεται σε φάση τεχνικού σχεδιασμού, όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές της «ΠτΔ», ώστε οι μηχανικές προδιαγραφές να είναι - με συνεχείς βελτιώσεις - όσο το δυνατόν πιο αποδοτικές και με μκρότερο οικονομικό κόστος.
ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ
Σε αντίθεση με όσα μέχρι σήμερα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική, καθότι το καράβι που θα παραχωρηθεί από τους Νορβηγούς στα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία Αιγιάλειας και Δωρίδας δεν θα είναι κάτι κανούργιο (αφού κοστίζει 24 εκατ. ευρώ με χρόνο κατασκευής τα 2 έτη), αλλά συμβατικό φέριμπότ που σήμερα εκτελεί δρομολόγια στον Πειραιά και το οποίο θα μετατραπεί σε ηλεκτρικό.
ΠΕΛΑΤΗΣ
Ο δήμαρχος Δημ.Καλογερόπουλος σε όσες επαφές έχουν γίνει μέχρι σήμερα δείχνει να το θέλει και μάλιστα, κατά τους συνομιλητές του, ποντάρει ότι με αυτό το πλοίο θα διευκολυνθει ο δήμος στη μεταφορά των δεκάδων τόνων σκουπιδιών προς Άμφισα, που είναι στα σκαριά ως φθηνότερη λύση έναντι της μακρινής και κοστοβόρας Κοζάνης. Αυτό, το έχει περιγράψει έμμεσα και ο ίδιος, μιλώντας πρόσφατα για «μη δημοσιοποιήσιμο σχέδιο, που θέλει το δήμο...πελάτη της γραμμής».
ΧΡΟΝΟΣ
Άγνωστο ωστόσο παραμένει το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του πρότζεκτ, αφού οι Νορβηγοί περιμένουν να βγουν τα κονδύλια χρηματοδότησής του από το νέο ΕΣΠΑ και μετά τη συμβολή ιδιώτη που θα βάλει το φεριμπότ. Το επόμενο ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό εργαλείο (ΕΣΠΑ) υπολογίζεται από τις αρχές του 2021, οπότε αν όλα πάνε καλά το ηλεκτρικό πλοίο θα πρέπει να υπολογίζεται σε ένα χρόνο από σήμερα...και αν!
ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ
Η μετατροπή του φεριμπότ σε ηλεκτρικό πλοίο θα απαιτήσει, τεχνικά - σχεδιαστικά - τουλάχιστον 1,5 μήνα για την αλλαγή του προωθητικού του μηχανισμού, από πετρελαιοκίνητο σε ηλεκτροκίνητο, με παροχή ρεύματος. Όσο το συμβατικό καράβι θα μετατρέπεται σε ηλεκτρικό, ο ίδιος ιδιώτης - ιδιοκτήτης του θα φέρει ένα άλλο για να εκτελείται το δρομολόγιο κανονικά.
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ
Σχετικά με την τροφοδοσία του ηλεκτρικού με ρεύμα, αυτή έχει επιλεγεί να γίνεται εν πλω (με μπαταρίες) αφού το πλοίο θα είναι υβριδικό. Αργότερα, θα γίνουν χερσαίες υπερυψωμένες εγκαταστάσεις με μπαρατίες, τόσο στο νέο λιμάνι του Αιγίου όσο και στο μικρό του Αγίου Νικολάου, επιτυγχάνοντας απρόσκοπτη λειτουργία.
ΠΩΛΗΣΗ
Δεν αποκλείεται μάλιστα τα δύο Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, μέσω προγραμμάτων, να φτιάξουν αυτά τις χερσαίες υποδομές για να τις ενοικιάσουν στον πλοιοκτήτη, απολαμβάνοντας πιο πολλά οικονομικά οφέλη σε σχέση με την εκμίσθωση τμημάτων των λιμενικών τους εγκαταστάσεων. Σε αυτό το ενδεχόμενο, δεν αποκλείεται ο δήμος να παραχωρεί δωρεάν ρεύμα σε οικονομικά αδύναμες οικογένειες ή και να κάνει 2 - 3 κοινοφελή δρομολόγια με δωρεάν ηλεκτροδότηση του καραβιού, ή ακόμα και να τροφοδοτήσει κάποια δημοτικά κτίρια που σήμερα έχουν μεγάλο κόστος προς τη ΔΕΗ.
ΕΥΚΑΙΡΙΑ
Πάντως, όπως έλεγαν στην «ΠτΔ» οι ίδιες καλά ενημερωμένες πηγές - «το ηλεκτρικό πλοίο πια δεν χάνεται με τίποτα για το Αίγιο - Άγιος Νικόλαος» και αυτό είναι το πλέον θετικό, αφού θα λειτουργήσει και ως ευκαιρία διαφήμισης της περιοχής.
Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΥ
pelop.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου